MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Kaliszanka straciła oszczędności. Oszuści udawali pracowników banku...

Andrzej Kurzyński
Andrzej Kurzyński
Kaliszanka padła ofiarą oszustów
Kaliszanka padła ofiarą oszustów Andrzej Kurzyński
45-letnia kaliszanka straciła swoje oszczędności po tym, jak uwierzyła oszustom podszywającym się pod pracowników banku. Przestępcy wmówili jej, że może stracić pieniądze z konta i dlatego musi je wpłacić na inny rachunek.

Do mieszkanki Kalisza zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku, w którym kobieta miała założone konto. Dzwoniący poinformował 45-latkę, że na jej rachunku bankowym złożono wniosek kredytowy, który został pozytywnie zaopiniowany. Kobieta była zaskoczona całą sytuacją, ponieważ nie składała wniosku o pożyczkę.

- Fikcyjny pracownik banku powiedział, że może to być próba działania oszustów. Poinformował 45-latkę, że powinna natychmiast pojechać do banku i wypłacić pieniądze z konta, aby nie padły łupem przestępców. Pieniądze miały zostać wpłacone na tzw. „konto techniczne”, które miało gwarantować bezpieczeństwo ich odzyskania - tłumaczy podkom. Anna Jaworska-Wojnicz, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w Kaliszu.

45-latka nawet nie podejrzewała, że rozmawia z oszustami i wykonywała wszystkie ich polecenia. Ostatecznie wpłaciła na wskazane przez oszusta konto wypłaconą w banku gotówkę. Dopiero po pewnym czasie dotarło do niej, że padła ofiarą oszustwa i poinformowała o całej sytuacji policję.

Aby uchronić się przed tego typu oszustwem należy stosować kilka prostych zasad.

  • Nie ufaj obcym i nie wierz we wszystko co mówią.

  • Nie instaluj dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej. “Czerwona lampka” powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga wypłat pieniędzy lub zainstalowania oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego, czy pulpitu komputera. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta banku.

  • Nie udostępniaj telefonicznie nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.

  • Nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz. Nie podawaj żadnych kodów autoryzacyjnych w przypadku, kiedy ktoś do Ciebie dzwoni (niezależnie z jakiego numeru).

  • Nie otwieraj przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości.

  • Podejrzewając, że ktoś próbuje Cię oszukać, natychmiast powiadom Policję

od 7 lat
Wideo

Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kaliszanka straciła oszczędności. Oszuści udawali pracowników banku... - Kalisz Nasze Miasto

Wróć na ostrzeszow.naszemiasto.pl Nasze Miasto